Karolina Leśniak - Jahn

* LOGOPEDA: diagnoza stanu rozwoju mowy i ogólnej terapii zaburzeń komunikacji człowieka na różnych etapach rozwoju i w różnych sferach aktywności: edukacyjnej, społecznej.

* PEDAGOG SPECJALNY: diagnoza uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi w uczeniu się, prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym.

Dostosowując się do dynamicznych zmian zachodzących w  badaniach na temat zaburzeń rozwoju u dzieci i młodzieży doskonali swój warsztat pracy podczas licznych konferencji szkoleń webinariów i kursów.

Posiada uprawnienia do wykorzystania testu KARTY OCENY LOGOPEDYCZNEJ DZIECKA – KOLD – Diagnoza dzieci już od 1 miesiąca życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.

Ukończyła m.in. następujące szkolenia

  • „Język jako narzędzie pracy logopedy”
  • „Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne”
  • „Dziecko z autyzmem w świetle współczesnych praktyk”
  • „Terapia logopedyczna – nowe strategie, nowe perspektywy”
  • „Milczące – krzyczące dziecko. Jak odróżnić mutyzm, autyzm i zaburzenia językowe”
  • „Gdy dziecko nie słucha, nie rozumie, nie koncentruje się…”
  • „Wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Cel, zadania i wyzwanie współczesnej edukacji”.
  • „Dziecko w potrzebie. Jak udzielać skutecznego wsparcia”.
  • „Jak skutecznie uczyć czytać? Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami”

… i wiele innych.

 

Urszula Popardowska - Chruściel

Polonista, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Ukończyła studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej, pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

Psychologię kliniczną i osobowości, jak również psychologię biznesu studiowała na WSB-NLU w Nowym Sączu.

Jest w trakcie certyfikacji na całościowym pięcioletnim Kursie Psychoterapii Dzieci, Młodzieży i Rodzin w Krakowskiej Fundacji Rozwoju Psychoterapii im. Marii Orwid, ukończyła Kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) oraz Kurs Terapii Schematów.

Obszar zainteresowań zawodowych:

  • Praca terapeutyczna z osobami dorosłymi – krótkoterminowe i długoterminowe terapie indywidualne, jak również wsparcie psychologiczne, interwencja kryzysowa oraz poradnictwo.
  • Oprócz dorosłych pomocą obejmuje rodziców i dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Wsparcie w zakresie trudności emocjonalnych i wychowawczych, zaburzeń odżywiania.
  • Zaburzenia lękowe, depresja, zarówno u dzieci jak i dorosłych.
  • Terapia par.

W ramach szkoleń uczestniczyła w psychoterapii własnej.

Na co dzień pracuje w placówkach oświatowych, oraz prowadzi praktykę psychologiczno – psychoterapeutyczną.

Nieustannie doskonali swój warsztat pracy, a pracę regularnie poddaje profesjonalnej superwizji.

Dorota Makulak

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie – pedagogika opiekuńczo wychowawcza oraz WSB-NLU w Nowym Sączu, gdzie zdobywała wiadomości i umiejętności z zakresu psychologii klinicznej i osobowości.

Ukończyła studia podyplomowe z zakresu rozwijania umiejętności wychowawczych i psychoprofilaktycznych nauczycieli i wychowawców, doradztwa zawodowego oraz oligofrenopedagogiki.

Certyfikowany tutor I stopnia oraz terapeutka biofeedback I stopnia. Jest wpisana do wykazu instytucji i osób uprawnionych do przeprowadzania postępowania mediacyjnego w okręgu Sądu Apelacyjnego w Krakowie.

Obecnie realizuje studia podyplomowe z zakresu edukacji i terapii osób z autyzmem. Ponadto jest w trakcie kursu psychoterapii w nurcie poznawczo – behawioralnym. Ukończyła Kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR).

Na co dzień pracuje z młodzieżą w sądeckich szkołach oraz prowadzi praktykę psychologiczno – pedagogiczną.

Nieustannie doskonali swoje kompetencje biorąc udział w wykładach, seminariach i warsztatach. Pracuje pod superwizją.

Obszar zainteresowań zawodowych:

  • praca z rodzicami i dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym;
  • wsparcie w trudnościach emocjonalnych i wychowawczych;
  • stany depresyjne i lękowe;
  • terapia osób z ze spektrum autyzmu;
  • trening umiejętności społecznych.